15. heinäkuuta 2010

Silmät kiinni seinän läpi vaan

27vko 39,5cm 10,3kg
Kamala helle! Ollaan koirien kanssa tätä nykyä enemminkin yöeläjiä, kun päivisin ei vaan yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään. Lenkit on ihan säälittävän lyhyitä, kun ulkona viihtyy maksimissaan puoli tuntia kerrallaan.. Iltaisin ollaan sitten vähän reenailtu, ja viihdytty kauemmin ulkona. 

Demin kanssa tokot on ihan retuperällä.. Sen kanssa on tosi kiva tehdä, mutta perusasioissa on vaan niin paljon virheitä että mua rupee vaan ärsyttämään oma saamattomuus. Koita siinä nyt muokata jostain perusasennostakin suorempaa, kun koira on alusta asti opetettu vinoon.
Jäävät on yhtä huonossa kunnossa kun aina ennenkin. Mä luulen että ongelma on vaan siinä ettei koira kuuntele. Mä olen pitänyt treenit liian yksipuolisina, ja koira on oppinut että maahanmenon jälkeen tulee liik. seisominen..
Ilman palkkaa Demin vire tippuu nopeasti nollaan, mikä ei tietenkään yllätä kun palkkamattomuustreenit taitaa ajoittua jonnekkin tämän vuoden alkuun.. Että se niistä nuorten sm toko suunnitelmista.
Paikkamakuu ollaan saatu hyvään treeniin, kun teen jotain pientä Riesan kanssa. Demihän on ihan superskarppina, ja jos mä vapautan Riesan niin tasan nousee tämä toinenkin.. Hassu elikko.



Riesaa ottaa Demin treenit päähän. Yleensä se juoksentelee vapaana sillä aikaa kun treenaan Demiä, ja tänään se päätti napata Demiän häntäkarvoista kiinni kesken seuraamisen.. Ipana tajusi kyllä nopeasti itsekkin, että nyt tuli tehtyä virhearvio, ja pinkoi karkuun. Ihme kyllä, Demi ei tästä välikohtauksesta juurikaan häiriintynyt.

Riesaa tuntuu motivoivan kivasti se, että teen ensin Demin kanssa. Se on tosi hyvin mukana, kun viimein suodaan huomiota sillekkin. Mitään ihmeellistä ei olla tehty, lähinnä paikallaolotreeniä ja muutamia puun kiertoja.
Sisällä ollaan treenailtu damin kanssa, ja nyt junnataan vähän paikallaan. Mun pitäisi varmaan tehdä joku etenemissuunnitelma. Dami tulee yleensä hyvin käteen niin lyhyeltä kuin pidemmältäkin matkalta. Ulkona ei olla juurikaan treenattu, joten se voisi olla seuraava treenattava.

Perusasento on tosi kivassa jamassa, mutta kun se viimeinen käsiapu.. Se ei tosiaan ole kuin ihan minimaalinen kädenheilautus, mutta.. Mä jään niin helposti kiinni kaikkiin pieniin käsiapuihin, että tätä voidaankin jauhaa aika kauan.
Mutta eiköhän se tästä, Riesa on fiksu pikkupiski, ja ehkä mäkin opin luottamaan siihen että kyllä se osaa ilman apujakin. 

2on/2off asentoa tehtiin patjan kanssa. Hyvin se tajuaa mistä on kyse, mutta tyypi päättää välillä lisätä vauhdin kolminkertaiseksi ja liukuu sitten pois.. Sinänsä se ei haittaa, koska mulla ei ole siinä vielä mitään käskysanaa, vaan ollaan edetty lähinnä tarjoamisen kautta.
Nyt olisi tarkoitus vaan vahvistaa paikkaa, ja itsenäistä suoritusta. Jälkimmäistä ei voi edes korostaa tarpeeksi, yksi kontakteilla epävarma koira riittää mulle.
Tähän asti palkka on tullut kädestä tai maasta. Nyt ajattelin siirtää sen lähes kokonaan maahan.
Riesa on tajunnut pikaisesti sen, ettei paikasta poistuta ilman lupaa, ja mä vaadin nimenomaan katsekontaktia.
Ihan hirvittää miten pahasti näiden kanssa voikaan vielä mokailla, mutta nyt ainakin näyttää hyvältä!

Mä ilmotin ipanan jossain suuressa mielenhäiriössä pentunäyttelyyn... Ylläoleva kuva varmaan kuvastaa Riesan tuntemuksia.
Mutta, 8.8 me suunnataan
Rune Fagerströmin arvosteltavaksi. Seisominen ja ravaaminen voisi olla ihan hyödyllisiä taitoja silloin..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti