13. marraskuuta 2010

Riesa treenaa

Kaiken teinikoiravalittelun keskellä voisi tietysti kirjoittaa niistä treeneistäkin.
Maanantaina käytiin aksaamassa hallilla. Pieni oli oikein pätevä. Uutena juttuna tehtiin pöytää, joka oli ihan piece of cake. Pikkukoiran päässä välähti vähän liikaakin, ja se rupesi tarjoamaan 2on/2off asentoa... Saatiin kuitenkin pöytä sujumaan, ja otettiin jotain pientä kuvioita kahden hypyn ja pöydän kanssa. Välistävedot ja takaakierrot sujuivat oikein hyvin.
Puomilla Riesa tuli ensin läpi. Oli ilmeisesti päässyt unohtumaan pitkän tauon aikana. Vähän muistuteltiin, ja saatiin tosi hienoja. Ehkä vähän määrätietoisemmin saisi amapista alastulolle, mutta eiköhän se varmuuskin tule toistojen myötä. Riesa kuitenkin tietää tosi hyvin mitä sitä haetaan, mihin olen tosi tyytyväinen.
Hypyillä tehtiin ihan perus kolmen hypyn puoliympyrää. Sehän sujuu! Koko ajan sillä raksuttaa niiden hyppyjen kanssa, vaikka tietysi paljon on vielä tehtävää. Tosi hyvä pohja sillä kuitenkin on.
Mutkaputkella tehtiin parit takaaleikkaukset, ei ongelmia. Kyllä siitä hieno tulee :)

Tokossa ollaan edistytty sen verran, että olen pariin otteeseen naksutellut kapulan nostelua. Kapula nousi näppärästi, ja pian mulla oli koira joka heitteli kapulaa korkealle ilmaan, öh.. Saatiin kuitenkin helposti pidennettyä pitoaikaa. Kapulan pitäminen perusasennossa onnisui myös hyvin.
Seuraamisessa ollaan edistytty lyhyisiin seuruupätkiin ilman namia. Lisäksi ollaan viimein aloitettu seisomisen treenaus.
Noutojuttuja ei olla juurikaan tehty, mutta yksi jälki vedettiin kestokanilla. Mä olin erittäin epäiläileväinen sen suhteen toimiiko kestokanilla vedetty jälki, mutta kyllähän se. Vedin jonkun 20m joka meni pääasiassa suoraan, mutta vähän mutkitteli.
Riesalle ihan helppo juttu. Vähän hitaasti se meni alussa, ja yhdessä vaiheessa palasi vähän matkaa takaisin, mutta pääsi kuitenkin hienosti kanille ja toi mulle. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti